Bouwsteen Purpose & Storytelling

Programma Bouwsteen Purpose & Storytelling

Waarom komen we ‘s ochtends ons bed uit en gaan we fluitend naar ons werk? Betekenisgeving is een belangrijke basis voor ons werkgeluk. Organisaties doen er  daarom goed aan helder te zijn over ze voor staan en welke waarde ze toevoegen voor wie. Maar hoe formuleer je een purpose die helder, aantrekkelijk en authentiek is en hoe breng je die op een inspirerende wijze tot leven?

Tijdens de Bouwsteen Purpose & Storytelling leer je hoe je een inspirerende organisatie-, afdelings- of teampurpose kunt formuleren en tot leven kunt wekken. Storytelling speelt daarbij een cruciale rol. Hoe herken je een goed verhaal, hoe ontwikkel je er zelf een en hoe helpen verhalen om betekenis te geven aan de dagelijkse praktijk?

Tijdsduur

2 dagen+ 2 uur sparren

Aantal deelnemers

6-12

Prijs

€ 1195,-

Opleidingsdata

Najaar 2018:
5 nov & 26 nov
12 nov & 4 dec

 Dag 1.

Wat is persoonlijke purpose en hoe belangrijk is het voor jou?
Organisatie purpose (theorie en voorbeelden)
Formuleren van een concept purpose
Storytelling: Wat is een goed verhaal? (theorie)
Oefenen met het maken en vertellen van verhalen
Vertaalslag maken naar eigen organisatie

Dag 2.

Bijstellen organisatie purpose (ahv eigen organisatieverhalen)
Oefenen met storytelling vaardigheden
Plan van aanpak voor eigen organisatie

Zelfstudie

Tussen de eerste en tweede dag zit drie weken, waarin zelfstudie een belangrijke rol speelt. Na de opleiding plannen we nog 2 uur in om, individueel of samen met je buddy, 2 uur te sparren (met de trainers).

Deze module geven we in samenwerking met Raymond den Boestert van de Vertelacademie.