PRIVACY STATEMENT

 

Laatste update 14 maart, 2018

 

Wij van Happy Office staan voor werkgeluk. En mede daarom vinden jouw privacy net zo belangrijk als jij. Daarom doen we er alles aan om jouw persoonlijke informatie die je aan ons verstrekt, vertrouwelijk en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming te behandelen.

 

Om je aanvragen voor informatie over onze opleidingen en andere diensten, ons e-book, je aanvraag van een van onze gratis tips & tricks-mails, nieuwsbrieven, checklists etc, of om je bestelling van een van onze diensten of producten zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we gegevens van je nodig.

 

We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan die worden beschreven in dit Privacy Statement tenzij we van tevoren jouw uitdrukkelijke toestemming hiervoor hebben verkregen. Die toestemming kan blijken uit het feit dat je per e-mail of anderszins een vraag aan ons stelt. Alleen als je uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven gebruiken we je emailadres en naam om je onze nieuwsbrieven te sturen met onze gratis maar waardevolle informatie en inspiratie.

 

In dit Privacy Statement delen we hoe we die gegevens of informatie die je met ons deelt gebruiken. Dit Privacy Statement is van toepassing op het gebruik van de informatie die je met ons deelt:

  1. online: als je een van onze websites behorende bij Happy Office BV bezoekt, zoals happyoffice.nl, www.deweekvanhetwerkgeluk.nl en www.inspirationalbites.nl (“websites”); en
  2. offline: als je informatie met ons deelt, bijvoorbeeld als je jouw e-mailadres aan ons geeft op een event omdat je onze nieuwsbrief of informatie wilt ontvangen of wanneer je een dienst of product offline koopt.

Door onze websites te bezoeken, ga je akkoord met dit Privacy Statement en de Gebruiksvoorwaarden die van toepassing zijn op onze websites. Ook wanneer je offline gegevens met ons deelt, ga je akkoord met dit Privacy Statement.

We slaan jouw persoonlijke gegevens op in een beveiligde database. Op al onze websites worden de gegevens die je met ons deelt via een beveiligde verbinding (SSL) naar ons verstuurd.

We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden en delen op geen enkele wijze jouw informatie met derden buiten de partijen die in dit Privacy Statement worden beschreven.

De informatie die we verzamelen

Op onze websites verzamelen en/of ontvangen we twee soorten informatie:

  1. Persoonsgegevens die je actief aan ons verstrekt

Als je je aanmeldt om de nieuwste blogs en video’s via onze nieuwsbrief of andere informatie te ontvangen, deelneemt aan een van onze enquêtes of je aanmeldt voor een webinar of andere vorm van gratis inspiratie, dan vragen we je je gegevens met ons te delen, zoals je voornaam, achternaam en e-mailadres.

We verzamelen geen persoonlijke informatie als je de website bezoekt tenzij je deze vrijwillig zelf met ons hebt gedeeld, bijvoorbeeld door het invullen van een formulier om nieuwsbrieven en informatie te ontvangen.

Wanneer je een dienst of product aanschaft, vragen we naast je voornaam, achternaam en emailadres ook om je adres en telefoonnummer. Als je bedrijf buiten Nederland gevestigd is, vragen we je BTW nummer zodat we de BTW kunnen verleggen. Je adres vragen we om je factuur netjes op te kunnen maken en om fysieke producten toe te kunnen sturen. Je telefoonnummer vragen we om je persoonlijk te woord te kunnen staan voor support rond de levering van de dienst of het product of om afspraken in te plannen voor het leveren van onze trainingen, programma’s of diensten.

We gebruiken voor jouw bestelling geen gebruik van een betaalomgeving, maar sturen je een factuur die je zelf via je eigen bank betaalt.

  1. Persoonsgegevens die om technische redenen automatisch aan ons worden doorgegeven

Daarnaast geldt dat bij het bezoeken van onze websites automatisch enkele technische gegevens door je computer en apparatuur aan onze computers worden verstrekt, zoals het door jou gebruikte IP-adres, het besturingssysteem en de gebruikte internet browser.
Dit zijn cookies waarvoor je ook de cookiemelding hebt kunnen zien toen je onze website bezocht. We verwijzen je naar de Gebruikersvoorwaarden voor meer informatie over cookies op onze websites.

 

Hoe we je gegevens gebruiken

  • we mailen je om de diensten of producten die je hebt gekocht te leveren, zoals de registratielink voor onze leeromgeving, de factuur en updates in de leeromgeving. We sturen je als je een product of dienst bij ons hebt gekocht daarna onze nieuwsbrief met updates van de blogs en video’s;
  • we mailen je (als je geen product of dienst hebt gekocht) uitsluitend als je hiervoor expliciet toestemming hebt gegeven, onze nieuwsbrief met updates van de blogs en video’s;
  • we mailen je als je dit expliciet hebt aangevraagd om je de gratis freebies en waardevolle informatie te sturen die je opgevraagd hebt. Hierna zullen we je niet automatisch op onze maillijst zetten maar je expliciet vragen of je dit wilt waarbij je expliciet toestemming geeft of juist niet;
  • we gebruiken je gegevens om je support en informatie te geven bij onze diensten en producten en onze leeromgeving die je hebt gekocht;
  • we mailen je mogelijk ook om je feedback te vragen over onze producten en diensten;
  • we mailen je om je te informeren over onze diensten en producten en die van onze samenwerkingspartners en affiliates als we denken dat je die echt super interessant kunt vinden. We houden hiervoor graag bij wat je eerder bij ons gekocht of aangevraagd hebt zodat we je niet onnodig lastig vallen met informatie die niet aansluit bij jouw interesses of situatie. Dit doen we alleen als je expliciet toestemming hebt gegeven om onze nieuwsbrief te ontvangen of een product of dienst bij ons hebt gekocht (cf. punt 1 en 2).

We gebruiken je informatie daarnaast ook om medewerkers of partijen aan wie wij werk uitbesteden (zoals technisch support, marketing support, klantenservice) contact met je op te kunnen laten nemen voor het leveren van onze diensten en producten, bij technische problemen met aanmelden voor de nieuwsbrief of om vragen en problemen bij het inloggen in onze leeromgeving voor je op te lossen. Deze partijen zijn uiteraard verplicht je gegevens vertrouwelijk te behandelen.

 

Affiliates en samenwerkingspartners

Op onze website plaatsen we links naar externe websites van samenwerkingspartners en affiliates als we denken dat die informatie waardevol voor je is. We hebben geen controle over hoe deze derden omgaan met de Privacy wetgeving. We raden je aan de Privacy Statement en Gebruikersvoorwaarden van deze derden zelf goed te lezen als je deze sites bezoekt.

 

De informatie die je gedeeld hebt inzien en aanpassen

Als je je hebt aangemeld op onze websites voor onze nieuwsbrief of webinars en andere toffe gratis dingen die we delen, mailen we je om ervoor te zorgen dat je kunt ontvangen wat we je beloofd hebben. We gebruiken hiervoor het mailprogramma Mailchimp. Dat betekent dat Mailchimp jouw gegevens ook ontvangt. We verwerken deze gegevens voor zolang als je op onze maillijst staat en je hiervoor niet hebt afgemeld. De gegevens die je aan ons hebt doorgegeven kun je te allen tijden laten aanpassen door een mail te sturen naar info@happyoffice.nl. Je kunt jezelf eenvoudig afmelden voor alle of een deel van de communicatie via de links onderaan elke mail die je van ons ontvangt. Zodra je je hebt afgemeld voor onze nieuwsbrief, zullen we je gegevens binnen 6 maanden volledig verwijderen. Je kunt je niet afmelden voor communicatie en e-mails die nodig zijn om je aankoopproces te voltooien, anders kunnen we (een deel van) de diensten en producten niet aan je leveren en we komen graag na wat we beloven!

 

Je hebt het recht om bezwaar te maken tegen het verwerken van je persoonsgegevens. Ook heb je het recht de toestemming voor het verwerken van je gegevens die je ons hebt gegeven weer in te trekken. Stuur als je dat wilt een email naar info@happyoffice.nl.

Tot slot wijzen we je erop dat je het recht hebt een klacht in te dienen over de verwerking bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Let op met informatie die je openlijk deelt onder meer op onze websites of social media

We vinden jouw privacy belangrijk. Er zijn plekken waar we op geen enkele wijze invloed kunnen hebben op het beschermen van jouw privacy en wijzen je er daarom graag op om je hiervan bewust te maken! Wees er bewust van dat alle informatie die je vrijwillig en zelf openlijk beschikbaar stelt aan derden – zoals reacties op onze blogs, in de chat tijdens onze webinars of op onze social media – mogelijk gehoord, gelezen en verzameld wordt door anderen buiten ons. We houden ons niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor elk oneigenlijk gebruik van deze informatie door derden.

 

Wijzigingen in dit privacy statement

Eventuele wijzigingen van onze websites kunnen leiden tot wijzigingen in dit Privacy Statement. We raden je daarom aan dit Privacy Statement regelmatig nog eens te lezen.

 

Vragen over het privacy statement

We houden dit Privacy Statement up-to-date met de ontwikkelingen in de Privacy wetgeving. Heb je vragen? Stuur dan een email naar info@happyoffice.nl en zet “privacy statement” in de onderwerpregel van je email.

 

(met dank aan Marloes Halmans voor het concept van dit privacy statement)