Programma

In de Teamworkshop Purpose & Storytelling gaan we, onder andere aan de hand van het spel de Purpose Journey, op zoek naar wat jou en je collega’s betekenis geeft, waar de organisatie voor staat en hoe je dat kunt vertalen naar en vertellen in jullie werk. Betekenisvol werk doen is essentieel voor ieders werkgeluk. Belangrijk dus om te weten waar jouw organisatie voor staat en wat jij en je collega’s bijdragen aan het grotere geheel.

Meer weten?
Tijdsduur

4 uur
1 dag
2 dagen (met 3 weken ertussen om te werken aan praktijkopdrachten)

Aantal deelnemers

Teams van maximaal 30 personen

Prijs

Op aanvraag

Teamworkshop Purpose & Storytelling

Wat is de purpose van jullie organisatie en team en hoe zorg je dat dit tot uiting komt in alle aspecten van jullie werk? In deze workshop/training leer je hoe je komt tot de kern komt van waar jullie als organisatie en team voor staan en hoe je dat concreet maakt. Storytelling vormt daarbij een belangrijk hulpmiddel. De workshop combineert wetenschappelijke kennis en inspirerende praktijkvoorbeelden rondom purpose en storytelling. En aan de hand van het Purpose Journey spel, leer je hoe je stap voor stap een aantrekkelijke en authentieke purpose formuleert, hier verhalen aan koppelt en het praktisch maakt.De workshop/training kent drie varianten:

  • 1 dagdeel
  • een hele dag
  • twee dagen

In elk van deze varianten ga je steeds dieper in op het onderwerp en het vertalen ervan naar de eigen organisatie. Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat een organisatie purpose is en wat niet?
  • De business case van purpose (in relatie tot werkgeluk)
  • Voorbeelden van bedrijven met een purpose en hun resultaten
  • De 4 stappen om te komen tot een organisatie- en/of teampurpose
  • Concrete stappen om er zelf mee aan de slag te gaan

Resultaat
Na de workshop van 4 uur heb je een beter beeld van wat purpose en storytelling inhouden en hoe je er zelf en in teamverband concreet mee aan de slag kunt gaan. Aan de hand van het spel de Purpose Journey ken je de stappen die nodig zijn om tot een gedragen purpose te komen en weet je hoe je dit concreet kunt maken.

Na workshop van 8 uur heb je naast bovenstaande stappen ook een eerste vertaalslag gemaakt naar de eigen organisatie en weet je hoe je dit verder kunt aanpakken.

Na de tweedaagse training (+ huiswerk) heb je de purpose voor je organisatie geformuleerd en aan de hand van storytelling hier invulling aan gegeven. Daarnaast heb je een concrete aanpak in handen, zodat je purpose van jullie organisatie/team kunt inzetten als leidaad voor jullie handelen.

Deze workshop/training geven we in samenwerking met Raymond den Boestert van de Vertelacademie.

Meer weten?