Wij zijn Happy Office

en wij staan voor werkgeluk

Over ons…

Over ons

Tijden lag het boek van Tony Hsieh op het nachtkastje van Pepijn Post, meed oprichter van Guidion. “Elke dag las of herlas ik een stuk. De overtuiging waarmee Tony geluk centraal zet bij Zappos greep me echt. En toen ik bezig was met het opzetten van ICT dienstverlener Guidion, wist ik meteen: ‘zo wilde ik het ook!’” Guidion is vanaf het begin gebouwd rond de principes van werkgeluk. “Er zijn natuurlijk meer inspiratiebronnen geweest, zoals Verne Harnish en Cameron Herold, ondernemers met een duidelijke visie op succes. Maar het belang van geluk, voor medewerkers en klanten, heeft altijd voorop gestaan. Sinds 2009 hebben we dit officieel opgenomen in de strategie, wat heeft bijgedragen aan een gelukkige organisatiecultuur. Ik ben ervan overtuigd dat ons succes en de snelle groei daaraan te danken zijn. In 2014 ben ik bij Guidion weggegaan met de ambitie om nog veel meer organisaties van werkgeluk te laten profiteren en het sturen erop ‘normaal’ te maken.”

Voor Maartje en Fennande, die in 2011 hun communicatie-bureau LemonLab oprichtten, is ‘de wereld een beetje mooier maken’ hun belangrijkste drijfveer. “Reclamecampagnes ontwikkelen voor producten die niemand nodig heeft, dat wilden we niet, organisaties helpen hun purpose te vinden en die te vatten in woorden en beelden, wel. Dat hebben we jaren met veel plezier gedaan voor zowel overheidsinstanties als commerciële bedrijven in verschillende sectoren.Toen we in gesprek raakten met Pepijn over het combineren van werkgeluk met purpose en storytelling, begon het te bruisen.” Zo is begin 2016 Happy office ontstaan.

In maart 2015 stapten we met zijn drieën naar de notaris en was Happy Office een feit. Inmiddels zijn we een heleboel theoretische kennis en praktische ervaring verder. Zo hebben we de wetenschap achter werkgeluk bestudeerd aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, hebben we de opleiding tot Gelukkig Werken Teamcoach gevolgd bij Onno Hamburger en zijn we drie dagen naar Kopenhagen geweest voor de Training Happiness at Work Expert aan de Woohoo Academy van Alexander Kjerulf. Purpose en storytelling zijn nog steeds belangrijke aspecten van ons werk, maar we combineren die nu ook met HR-uitgangspunten, organisatiecultuur principes en verandermanagement. En natuurlijk met een flinke dosis praktijkervaring. We geven workshops en hebben een in company programma ontwikkeld om werkgeluk in organisaties levend te krijgen en te houden. Verder organiseren we events en ontwikkelen we content en tools. Begin 2017 lanceerden we de Opleiding tot Werkgelukdeskundige. En eind 2017 bedachten we: ‘Hoe mooi zou het zijn als er, naast de Dag van het Geluk ook een Week van het Werkgeluk zou zijn. Inmiddels is de laatste week van september uitgeroepen tot Week van het Werkgeluk en het idee slaat zowel nationaal als internationaal enorm aan.

Wil je meer weten, vrijblijvend van gedachten wisselen of kijken wat we voor jou kunnen betekenen, neem gerust contact met ons op. We doen niets liever dan ook een bijdrage leveren aan jouw werkgeluk.”