Skip to main content
< Alle onderwerpen

Wat zeggen mensen over Het Happy Office Manifest?

Happy Office Manifest

In 2020 kwam ons boek het Happy Office Manifest in Nederland uit. In 2022 werden we door een Amerikaanse uitgever benaderd of we ervoor open stonden om het ook in de VS uit te laten geven. Natuurlijk!! Een intensieve periode van vertalen, herlezen, checken met native speakers en corrigeren volgde. In 2023 was het zover. In Nederland is het boek goed ontvangen, het werd zelfs genomineerd voor ‘beste Managementboek van het jaar’. Wat zei men zoal over dit boek?

Onno Hamburger – Opleider bij de Gelukkig werken Academy

Succesvolle organisaties besteden steeds meer aandacht aan zowel cultuur als werkgeluk. Wil je daarmee aan de slag binnen jouw organisatie? Dan moet je Maartje Wolff en Fennande van der Meulen zijn! Deze twee toppers combineren ruime ervaring, een nuchtere blik en flinke dosis humor zodat cultuurveranderingen op een succesvolle en duurzame wijze vorm krijgen. Eindelijk hebben zij hun ideeën, inzichten en ervaringen opgeschreven in dit boek. Direct kopen en mee aan de slag gaan. Of zoals zij dit zelf zo mooi zeggen: “Run the experiment!” Go, go, go…De inspiratie knettert van de pagina’s. Praktisch, inspirerend en direct toepasbaar. Een absolute aanrader!

 

Arie Pieter Veldhoen – Aanvoerder en Coach Werkgeluk bij De MonitorGroep

Maartje Wolff en Fennande van der Meulen geven in dit boek aan hoe je werkgeluk in een organisatie in beweging kunt krijgen. Dat doen ze vanuit verschillende invalshoeken, van cultuur tot verandermanagement, van kernwaarden tot zingeving. Heel mooi is dat ze bij elk thema voorbeelden geven van organisaties die de beweging op dat gebied al hebben gemaakt. Dat maakt dit boek tot een heerlijk praktisch boek vol leerzame verhalen.

 

Carole Veldhuis – Afdeling Cultuur & Collega bij Independer

Happy Office weet zowel in dit boek als in haar trainingen op een bevlogen en toch ook nuchtere wijze te inspireren over hoe een positieve werkcultuur en werkgeluk bijdragen aan het succes van een organisatie.

 

Hester Nagel – Marketing & Communicatie Manager bij Rever Interieurprojecten

De inhoud van dit boek is een fijne combinatie van goed onderbouwde, inhoudelijke informatie en een pragmatische insteek. De visie van Maartje en Fennande op het creëren van een positieve werk- & organisatiecultuur sluit heel goed aan op onze visie en manier van werken. Dit boek is een aanrader voor iedereen die zich wil verdiepen in werkgeluk en het ook in de praktijk wil brengen.

 

Joanne Littooij – Happy Officer en Recruiter bij Nétive VMS

Als er twee mensen zijn die kunnen inspireren over werkgeluk dan zijn het Fennande en Maartje. Niet alleen vanuit een brede theoretische basis maar zeker ook door superveel leuke, heldere en goed toepasbare praktijkvoorbeelden. En daarover gaat dit boek, lezen dus.

 

Monika Hilm – Auteur van het boek Put your people first

Mijn twee favoriete happiness mensen hebben een boek geschreven over een van de belangrijkste onderwerpen in organisaties: werkgeluk. Maartje en Fennande brengen wetenschap en praktijk samen, waardoor de inhoud niet alleen gefundeerd is maar ook praktisch toepasbaar. Wanneer ik met ze praat geven ze me altijd andere inzichten en invalshoeken en honderd nieuwe ideeën. Plus een heleboel nieuwe energie om te bouwen aan een positieve werkcultuur. Heel inspirerend.

 

Patricia Khesravaz – HR Beleidsadviseur bij CAK

Als je gelijk aan de slag wil gaan met het vergroten van werkgeluk in jouw organisatie dan is dit boek het antwoord. Praktisch en doeltreffend. Bij het CAK hebben wij ook een positieve ervaring, met hulp van Happy Office. Dit boek helpt in het stimuleren van een positieve werkcultuur, voor jezelf en jouw organisatie.

 

Sophie Dopheide – Culture Chapion bij Tony’s Chocolonely

Het Happy Office manifest is echt een eye-opener voor elk bedrijf dat cultuur en werkgeluk hoog in ’t vaandel heeft staan. En dus een must read voor iedereen die zich bezighoudt met cultuur (of juist niet). Om blij van te worden!

 

Mirjam Hijink op bol.com
Tijdens de Week van het Werkgeluk – bedacht en gelanceerd door de schrijvers – heb ik dit prachtig vorm gegeven boek in één adem uitgelezen! Het is een zeer compleet en veelzijdig boek dat inspireert en prikkelt om direct aan de slag te gaan met het thema werkplezier/-geluk. Wat maakt nou echt gelukkig? ‘Werkgeluk is geen trucje’, dat blijft me bij. En jouw geluk hangt niet af van dat van je omgeving. Werkplezier creëer je zelf. Het boek neemt je mee in waardevolle thema’s zoals gedrag, de fixed en growth mindset, betekenisgeving, waarden, verbinding, stress, eigenaarschap, flow en nog veel meer. Het is zeker niet alleen geschreven voor leidinggevenden, managers en directeuren/eigenaren van organisaties. Het is voor een ieder die niets liever zou willen dan met plezier aan het werk gaan! Door alle mooie, inspirerende oefeningen, tips, weetjes en ideeën krijg je al tijdens het lezen zin om ermee aan de slag te gaan. Creëer je mooiste werk en doe het nu! Dat begint met het lezen van dit boek!

 

Jessica Kruijssen, Tilburg op bol.com

Soms kom je zo’n inspirerend boek tegen dat je het niet weg kunt leggen…. dit is er zo één.
De auteurs leggen op een hele fijne en toegankelijke manier uit wat werkgeluk is en hoe je er vanuit persoonlijk leiderschap, teams en als organisatie stappen in kan zetten. Met praktische modellen en voorbeelden die je gelijk zelf ook toe kunt passen. En een mooi twist is ‘Annie’. Annie is een personage in het boek dat telkens de kritische vragen stelt die we vaak krijgen rondom het thema werkgeluk. Mét praktische antwoorden en inzichten van de auteurs hoe je hiermee om kunt gaan!
Kortom een echte aanrader!

 

DNvN, bol.com

Een boeiend en compleet boek met simpele modellen die je helpen om werkgeluk in de praktijk te brengen. Prettig geschreven en met veel voorbeelden van pioniers die weten hoe Je een positieve cultuur creëert.

 

Happyel op bol.com

Het is een heel praktisch boek en leest makkelijk weg. Dit boek geeft veel praktijkvoorbeelden en inzichten. Je kan meteen aan de slag om een positieve werkcultuur te creëren.

Vicky Monsieurs op bol.com

Ik moet het toegeven, soms krijg ook ik een geitenwollensokkenkriebel van al die oppervlakkige wellbeing-initiatieven….De auteur maken gelukkig snel duidelijk dat zij ook gaan voor duurzaam werkgeluk en niet (alleen maar) quickwins.
Het boek combineert theorie met storytelling, praktische tips en heel wat reflectie-oefeningen. De vormgeving nodigt ook uit tot lezen (ik las het op 1 dag) en door Annie heb je ook een gevoel van interactiviteit. Een aanrader!

Henny van Lienden
Hier wordt ik nou echt gelukkig van!

“Als je werkgeluk wilt promoten, dan lukt dat het beste als het lezen van ons boek al een soort geluksgevoel geeft”. Zoiets moeten de schrijfsters gedacht hebben. En dat is wat mij betreft ook gelukt. Dit boek is geschreven door opgewekte mensen en je merkt dat het boek met plezier is geschreven. Van het boek zelf wordt je ook meteen vrolijk, het is vormgegeven als een pocket, het heeft heldere kleuren en de stijl is op alle momenten positief.
Naar mijn mening is er weinig belangrijker dan dat je je in de werk plezierig voelt, als het allemaal een beetje lekker loopt, dat je fluitend naar je werk gaat en fluitend weer terugkomt. Werkgeluk is op zichzelf al fantastisch, maar het heeft ook allerlei economisch voordelen: er is minder ziekteverzuim, er wordt beter samengewerkt, mensen zijn productiever, het energieniveau is hoger, mensen zijn meer gemotiveerd, mensen ervaren meer respect.

Te mooi om waar te zijn, lijkt het. En dat is het in zekere zin ook, want in heel veel bedrijven is er van een dergelijke situatie helemaal geen sprake. Dat roept vraagt de vraag op: als de voordelen van werkgeluk zo overduidelijk zijn, waarom is die ideale situatie niet allang overal gerealiseerd? Het zal veel te maken hebben met de twee basisgedachten die Wolff en Van der Meulen formuleren. Het gaat om vrijheid geven en verantwoordelijkheid nemen. Veel leidinggevenden zijn bang om vrijheid te geven, omdat ze bang de controle te verliezen. Maar ze zorgen er daardoor voor dat veel ondergeschikten veel minder verantwoordelijkheid nemen dan ze zouden kunnen. Bovendien zal de focus op productiviteit, prestatie en winst het idee in stand houden, dat dat niet gepaard kan gaan met mensen die plezier hebben in hun werk. En dat is raar, want in het boek worden mooie voorbeelden gegeven van zeer commerciële bedrijven waarin de medewerkers de grootste lol hebben.

Een mooie omkering staat al in het begin het boek. Het is zeker zo, dat meer werkgeluk overal kan worden gerealiseerd. Maar het boek geeft daarvoor geen recept, immers wat op de ene plek goed werkt, hoeft op een andere helemaal niet te werken. Je moet zelf uitdokteren wat jouw werkplek nodig heeft en ga maar gewoon aan het werk met het realiseren ervan. Je kunt wel mooie verhalen vinden, voorbeelden van waar het goed gewerkt heeft, en handvatten die ervoor zorgen dat je weet wat er allemaal een rol speelt. Wat eraan kunt hebben, moet jezelf uitvinden. Run the experiment stellen de auteurs en zo is het maar niet. Gewoon aan de gang gaan dus.

Inhoudsopgave